Valitse kieli Haku
EtusivuPuistot ja hinnatViihdy ja liikuSynttäritRyhmätYrityksilleRavintolat ja kahvilatVerkkokauppa
Sulje

Tiedote 10.5.2017

Oulun kauppakamarin Vetovoima-palkinto SuperParkille

Oulun kauppakamarin KevätForumissa jaettiin vuoden 2017 Vetovoima-palkinto. Palkinnon sai tänä vuonna SuperPark Oy. Valinnassa painotettiin Suomi 100-vuotta teeman mukaisesti yhdessä tekemistä. Yhteisöllisyyden lisäksi SuperParkin menestyminen liittyy vahvasti myös Suomen viennin lisäämiseen, kun SuperPark avaa tänä vuonna puistot ainakin Ruotsiin ja Kiinaan. 

SuperPark -toiminta sai alkunsa, kun ohjelmapalveluyrittäjän toiminut Taneli Sutinen söi munkkia lasten leikkipuistossa tyttären liikkuessa. Sutinen ideoi konseptin, jossa olisi mahdollisuus liikkua ja touhuta lasten, teinien ja perheiden yhdessä. Nyt puistoja on seitsemän Suomessa.

SuperPark -sisäaktiviteettipuistot tarjoavat ainutlaatuiset puitteet lasten ja aikuisten aktiiviseen ajanviettoon ja yhdessä liikkumiseen. SuperPark Oy omistaa ja operoi sisäaktiviteettipuistoja Oulussa, Turussa, Tampereella, Espoossa, Vantaalla ja Vuokatissa (Angry Birds Activity Park). SuperPark Jyväskylä avaa ovensa kesällä 2017. Ruotsissa ja Kiinassa SuperPark avaa ensimmäiset puistonsa vuoden 2017 aikana. 

Kauppakamarin Vetovoima-palkinnon valintakriteereissä korostuvat liiketoiminnan tuottavuus ja tuloksellisuus sekä avoimuus viestinnässä. Lisäksi yrityksen markkinoinnin juurien ja aivotyön on oltava Pohjois-Suomessa. Tämän vuoden erityisteemana oli yhteisöllisyys, yrittäjyys ja yhdessä tekeminen.

Vetovoimaraadin mielestä palkinnon finalistien kärkikolmikko täytti kaikki Vetovoima-palkinnon peruskriteerit. SuperParkin nosti raadin yksimieliseksi voittajaksi, että liiketoiminnan kasvun ja kannattavuuden lisäksi yritys on luonut innostavan tavan lisätä koko perheen yhdessä olemista ja liikkumista. Sisäaktiviteettitoiminta liikuttaa perheitä yhdessä ja se korostaa toiminnallaan terveyden ja hyvinvoinnin merkitystä kaiken ikäisille ihmisille.

Vetovoimaraatiin kuuluva Oulun kaupunginjohtaja Päivi Laajala korostaa myös SuperParkin merkitystä alueen vetovoimatekijänä, kun se tarjoaa tekemistä ja aktiviteetteja ympärivuotisesti säästä riippumatta. SuperPark houkuttelee alueen omien asukkaiden lisäksi myös matkailijoita.

SuperPark on vahvalla markkinoinnilla ja brändi-osaamisella onnistunut laajentamaan toimintaa kotimassa useilla paikkakunnille. Liikkumisen ja hyvinvoinnin edistäminen ovat myös kansainvälisiä megatrendejä, mikä on avannut SuperParkille myös mahdollisuuden kansainvälistyä, ensin Pohjoismaissa. Nyt ovet on avattu myös Kiinaan, jonne yritys on sopinut yhteistyöstä kiinalaisen yrityksen kanssa. Suzhoun kaupunkiin tehdään 4–6 puistoa, joista ensimmäiset avataan vielä vuoden 2017 aikana.

”SuperPark on onnistunut tuotteistamaan houkuttelevan palvelukonseptin, joka on helposti monistettavissa ja vietävissä ulkomaille eri kulttuureihin ilman isompaa muutosta. Yritys on onnistunut kasvamaan kannattavasti, mikä on aina arvostettava saavutus. SuperPark soveltuu laajalle kohderyhmälle ja saa ihmiset liikkumaan, mikä on nyky-yhteiskunnassa tärkeää, kun entistä suurempi osa ihmisistä ei vapaa-ajallaan liiku. Näin SuperPark tekee myös palveluksen yhteiskunnalle.”, toteaa Oulun kauppakamarin Vetovoimaraadin puheenjohtaja Mika Lähteenmäki ja jatkaa, ”SuperParkin tulevaisuuden näkymät ovat hyvät ja uskon, että yritys onnistuu kasvutavoitteissaan.”

”Olemme kiitollisia palkinnosta ja arvostamme sitä. Tällainen huomionosoitus on tarpeellinen nostattamaan malleiksi pohjoissuomalaisia menestystarinoita, joiksi SuperParkin itsekin laskemme.” toteaa puolestaan SuperPark Oy:n toimitusjohtaja Juha Tanskanen. ”SuperParkin ytimessä on lasten ja nuorten liikkuminen ilolla ja koko perhe. Nämä arvot tai tarpeet ovat globaalit. Maailmalla on leikkipuistoja ja yhden aktiviteetin puistoja, muttei tällaisia hybridimallisia. Siksi uskomme kovaan kasvuun. Uskomme, että rakennamme tämän ja ensi vuoden aikana 15-20 Puistoa, ja tämä on vasta alkua.”

Vetovoima-palkinto myönnetään Oulun Kauppakamarin toimesta Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakuntien alueella toimivalle yritykselle tai yhteisölle. Vetovoima-palkinnon keskeiset valintakriteerit ovat, että toimija hyödyntää markkinoinnin eri kilpailukeinoja, yritys ja sen markkinoinnin aivotyö tehdään Pohjois-Suomessa ja viestintä on avointa ja läpinäkyvää sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä. Vuoden 2017 erityisteemana on Yhdessä, yhteisöllisyys ja yrittäjyys, joita painotettiin valintaperusteissa. 

Valintaprosessin alkuvaiheessa Oulun kauppakamarin Viestintäivaliokunta valitsi isosta joukosta finaaliin edustajat alueen yrityksiä ja yhteisöjä. Tämän jälkeen toteutettiin äänestys Oulun Kauppakamarin jäsenyritysten kesken. Tästä äänestyksestä valikoitui kolme ehdokasta Vetovoima raadin lopulliseen valintaan. 

Tänä vuonna vetovoima-palkinto myönnettiin jo 19. kerran ja se luovutettiin 10.5.2017 Oulun Kauppakamarin KevätForumissa, jonka aiheena tänä keväänä oli ”Vienti vetämään”.

Lisätietoja:
Oulun kauppakamari, toimitusjohtaja Jari P. Tuovinen, p. 044 313 4505, jari.tuovinen@chamber.fi
SuperPark Oy, toimitusjohtaja Juha Tanskanen, p. 0400 415 563, juha.tanskanen@superpark.fi

Lue lisää

http://www.superpark.fi
http://www.oulunkauppakamari.fi/kevatforum2017

SuperPark -sisäaktiviteettipuistot tarjoavat ainutlaatuiset puitteet lasten ja aikuisten aktiiviseen ajanviettoon ja yhdessä liikkumiseen. SuperPark Oy omistaa ja operoi sisäaktiviteettipuistoja Oulussa, Turussa, Tampereella, Espoossa, Vantaalla ja Vuokatissa (Angry Birds Activity Park). SuperPark Jyväskylä avaa ovensa kesällä 2017. Ruotsissa ja Kiinassa SuperPark avaa ensimmäiset puistonsa vuoden 2017 aikana. Lisenssisopimuksella toimivia puistoja ovat SuperCorner Pitkälahti (Kuopio) sekä 2017-2018 avautuvat SuperPark Sveitsi, SuperCorner Mikkeli ja SuperCorner Kalajoki. Managementin lisäksi omistajia ovat Nordia Rahasto Oy, Takoa Invest, Magic Angel Oy ja Restamax Oyj. 

Aikaisemmin palkitut:

-1999 Polar Electro Oy
-2000 Technopolis Oy
-2001 Pyhännän Rakennustuote Oy
-2002 Kuhmon Kamarimusiikki
-2003 Katri Antell Oy
-2004 Oulun Kärpät
-2005 Ruka
-2006 Hätälä Oy
-2007 Osuuskauppa Arina
-2008 Sievin Jalkine Oy
-2009 Pohjoisen Kantaperuna (b2b) ja ODL Terveys (b2c)
-2010 Ilmakitaransoiton MM-kisat ja Eino Siuruainen
-2011 Pohjois-Suomen Erämessut
-2012 Pölkky Oy
-2013 Erätukku Oy
-2014 Qstock Oy
-2015 iLOQ Oy
- 2016 Fingersoft Oy

Vetovoimakriteerit

Markkinoinnin avulla liiketoiminta on tuottavaa ja tuloksellista. 
Yritys ja sen markkinoinnin aivotyö alueelta (Alue = Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu)
Avoimuus ja läpinäkyvyys viestinnässä

Vuoden 2017 teema, Suomi 100 – Yhdessä, yhteiskuntavastuu
Yhteisöllisyys, Yrittäjyys ja Avoimuus

 

Tiedote 8.3.2017

SuperPark avaa sisäaktiviteettipuiston Jyväskylään

SuperPark tuo viihteellisen liikunnan osaksi Messu- ja kongressikeskus Jyväskylän Paviljongin ympärivuotista tarjontaa.

SuperPark avaa uuden sisäaktiviteettipuiston Jyväskylään. Lapsia, nuoria ja aikuisia viihteellisesti liikuttava SuperPark tulee Messu- ja kongressikeskus Jyväskylän Paviljongin yhteyteen. Ketjun seitsemäs, 2800 m² kokoinen puisto avaa ovensa kesäkuussa 2017.

SuperPark Jyväskylä käsittää kolme teema-aluetta; leikkimieliseen liikkumiseen sopivan seikkailualueen, eri lajien kokeiluun tarkoitun Game Arenan sekä vauhtilajeille, kuten skeittaukselle, scoottaukselle ja trampoliineille pyhitetyn Freestyle Hallin. Digitaalisuus on valjastettu vauhdittamaan liikkumista.

“Kaikissa SuperParkeissa on digitaalisesti viritettyjä liikunnallisia aktiviteetteja, joiden viimeisimmät versiot tulevat Jyväskylään. Asiakkaat voivat avata henkilökohtaisen käyttäjätilin, jonne puistovierailun aikana syntyvät suoritukset ja kokemukset voi tallentaa ja josta ne voi halutessaan jakaa eteenpäin", kertoo SuperPark Oy:n kehitysjohtaja Taneli Sutinen.

Sutinen näkee, että Paviljonki ja SuperPark tulevat hyötymään monella tavoin toisistaan.

“SuperPark tarjoaa messuille vakituisen oheisohelman, joka vetoaa sekä perheisiin, että vaikeasti tavoitettaviin teini-ikäisiin. Sesonkeina meillä puolestaan on mahdollisuus laajentaa puistosisältöämme viereisiin messuhalleihin. Tilat mahdollistavat myös, että voimme tehdä omista tapahtumistamme jatkossa aikaisempaa suurempia”, sanoo Sutinen.  

Jyväskylän Messut Oy:n toimitusjohtaja Juha Rahkon mielestä SuperPark sopii mainiosti Paviljonkiin, josta tulee nyt aidosti entistäkin monipuolisempi ja sisältötarjonnaltaan Suomen oloissa ainutlaatuinen messu-, kokous- ja tapahtumakeskus.

“SuperParkin tulon myötä koemme, että Paviljongista tulee kaikille jyväskyläisille ympärivuotinen tapahtumakeskus, sekä samalla matkailijoiden ykköskohde Jyväskylässä”, Juha Rahko sanoo.

SuperPark Jyväskylän yhteyteen avataan myös konseptiin kuuluva ravintola Robson’s Grill & Cafe. Puisto ja ravintola työllistävät yhteensä noin 15 henkilöä, jotka ovat pääosin nuoria. SuperPark Jyväskylän kävijätavoite on 100 000 asiakasta per vuosi.

Vuonna 2012 perustettu SuperPark on kotimainen kasvuyritys, jolla on hyvät näkymät myös kansainvälisille markkinoille. Pisimmällä suunnitelmat ovat Ruotsissa ja Kiinassa, joissa molemmissa ensimmäiset SuperParkit avataan vuoden 2017 aikana.

FAKTAT

SuperPark Jyväskylä

  • Avataan kesäkuussa 2017
  • Kokonaisinvestointi noin 1,3 Me
  • Työllistää noin 15 henkilöä
  • Puiston koko 2800 m²
  • Sesonkiaikana puiston kokoa mahdollisuus laajentaa noin 4000 m²:iin

Lisätiedot:

Taneli Sutinen, SuperPark Oy, kehitysjohtaja
+ 358 40 524 9928, taneli.sutinen@superpark.fi

Vesa Pohjonen, Jyväskylän Messut Oy, myyntijohtaja
+ 358 50 325 7636, vesa.pohjonen@jklmessut.fi

Kuvamateriaalia median käyttöön:
https://www.dropbox.com/sh/vobd48wxcnbyexd/AADetOqsy-DKkC4ZPYc-O71Oa?dl=0

SuperPark -sisäaktiviteettipuistot tarjoavat ainutlaatuiset puitteet lasten ja aikuisten aktiiviseen ajanviettoon ja yhdessä liikkumiseen. SuperPark Oy omistaa ja operoi sisäaktiviteettipuistoja Oulussa, Turussa, Tampereella, Espoossa, Vantaalla ja Vuokatissa (Angry Birds Activity Park). Ruotsissa ja Kiinassa SuperPark avaa ensimmäiset puistonsa vuoden 2017 aikana. Lisenssisopimuksella toimivia kohteita ovat SuperCorner Pitkälahti (Kuopio) sekä 2017-2018 avautuvat SuperPark Sveitsi, SuperCorner Mikkeli ja SuperCorner Kalajoki. Managementin lisäksi omistajia ovat Matkailurahasto Nordia Oy, Suomen RH-Yhtiö Oy, Magic Angel Oy ja Restamax Oyj. Lisätiedot: www.superpark.fi

Jyväskylän Messut Oy tuottaa ainutlaatuisia tapahtumia Jyväskylässä, tapahtumakeskus Paviljongissa. Tavoitteena on luoda tapahtumissamme asiakaskokemus joka jättää muistijäljen. Tunne on mukana myös liiketoiminnassamme. Meillä on tapahtumakokemusta yhteensä yli 100-vuotta. www.jklmessut.fi

 

Tiedote 8.2.2017 klo 17

SuperParkissa nollatoleranssi kiusaamiseen

SuperPark Särkänniemessä tapahtui sunnuntaina 5.2. tapaus, jossa kolmen nuoren ryhmä vaati rahaa joiltakin muilta puiston aktiviteettialueen käyttäjiltä. Yhden kiusaamisen kohteeksi joutuneen lapsen isä kirjoitti asiasta sosiaaliseen mediaan, ja myös tiedotusvälineet ovat kertoneet tapauksesta.

SuperPark Särkänniemi on selvittänyt asiaa nuorten ja heidän vanhempiensa kanssa. Puiston henkilökunta on ilmoittanut asiasta myös poliisille, joka harkitsee jatkotoimia.

”SuperParkissa on nollatoleranssi kiusaamiseen ja olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta”, SuperPark Oy:n toimitusjohtaja Juha Tanskanen sanoo.

”Puutuimme sunnuntaina heti asiaan, mutta emme ottaneet asianosaisia sivuun aktiviteettialueelta emmekä ilmoittaneet asiasta heidän vanhemmilleen, ja tässä teimme arviointivirheen. Tapauksen herättämä julkinen keskustelu osoittaa, kuinka tärkeitä lapset ja nuoret ovat meille kaikille, ja SuperPark osallistuu mielellään tähän keskusteluun.”

Tanskanen kertoo, että SuperPark on tarkentanut toimintaohjeitaan henkilökunnalle. Jatkossa puiston valvojat puuttuvat aiempaakin tarkemmin mahdolliseen kiusaamiseen ja ilmoittavat asiasta aina alaikäisten vanhemmille. Kameravalvontaa lisätään. Mahdollisten rikosepäilyjen selvittäminen kuuluu Tanskasen mukaan poliisille.

”Teemme kaikkemme, ettei SuperParkin tiloissa kiusata ketään. Toimimme ripeämmin ja päättäväisemmin. Kaikilla SuperParkin vierailla on oikeus nauttia liikunnasta ilman, että kukaan kiusaa tai häiritsee.”

SuperPark Oy on suomalainen yritys, jolla on sisäaktiviteettipuistot Espoossa, Oulussa, Turussa, Vantaalla, Vuokatissa ja Tampereen Särkänniemessä. Juha Tanskasen mukaan SuperParkin puistojen kävijämäärä nousi viime vuonna yli 400 000 vieraaseen.

”Nuorten ylivoimainen enemmistö käyttäytyy puistoissamme mallikelpoisesti, kannustaen kavereitaan hyviin suorituksiin. Joudumme ilmoittamaan kuukausittain muutamien nuorten käyttäytymisestä heidän vanhemmilleen, mutta yleisesti ottaen nuoret suuntaavat energiansa siihen, mihin kuuluukin eli vauhdikkaaseen liikuntaan.”

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Juha Tanskanen
SuperPark Oy
0400 415 563
juha.tanskanen@superpark.fi

Kehitysjohtaja Taneli Sutinen
SuperPark Oy
040 524 9928
taneli.sutinen@superpark.fi